مدیریت مدرسه

قطعاً درسیستم آموزش و پرورش هر کشور،  نقش و جایگاه مدیر مدرسه یا آموزشگاه، برای مدیریت مدرسه و مدیریت آموزشگاه، نقشی بسیار حساس، کلیدی و قابل توجه است و بی شک موفقیت یا شکست یک واحد آموزشی، ارتباط مستقیمی با شایستگی و یا عدم شایستگی مدیریت مدرسه یا مدیریت آموزشگاه خواهد داشت.

لازمه ی موفقیت درهر امری، بالا بردن دانش و اطلاعات تخصصی ما در آن حیطه می باشد و طبیعتاً، هر قدر اهمیت آن مسئله بیشتر باشد، نیاز بیشتری هم به آن احساس خواهد شد.

شما در جایگاه مدیریت مدرسه یا مدیریت آموزشگاه برای مدیریت درست و اصولی مدرسه و مرکز آموزشی خود بایستی ابتدا به این چند سوال اساسی و کلیدی پاسخ دهید:

  • هزینه های مدرسه من شامل چه مواردی می تواند باشد

  • در کدام بخش مدرسه بیشتر هزینه می کنم؟

  • چقدر درآمد دارم؟

  • مدرسه، به چند پرسنل نیاز دارد؟

برای آشناسی هر چه بیشتر شما مدیر مدرسه یا مدیر آموزشگاه، با مدیریت صحیح و اصولی مدارس و مراکز آموزشی، در پاسخ به این سوالات، سه نگرش کلی را مطرح نموده ایم که امیدواریم بتواند دید وسیع تری در اختیار شما قرار دهد.

نگرش اول

در نگرش اول بر روی اولویت های مشخص شده برای مدیریت مدرسه یا مدیریت آموزشگاه تمرکز می کنیم و زمان و انرژی مدرسه را برای تحقق به اهداف مشخص شده قرار دهیم.

نگرش دوم

  • برای جذب اصولی نیرو در مدارس، اگر بر اساس لیست وظایف و کارهای واقعی مدرسه یا مرکز آموزشی پیش برویم، تعداد منابع انسانی به شدت کاهش می یابد.

  • امروز دیگر منابع انسانی معنی نمی دهد، بلکه مدیریت توانایی افراد است که معنی می دهد.

نگرش سوم

مدل مدیریت "وب سرویس" باعث می شود  که یک مدرسه، یک بانک اطلاعاتی مستقل و با امنیت بالا داشته باشد که به دلیل استفاده از یک مرجع، بشدت هزینه ها را کاهش دهد و باعث ساخت آرشیوی قوی، منظم، باکیفیت و قابل نظارت گردد.

برای خواندن اطلاعات جامع تر اینجا کلیک کنید.

طبق نتایج بدست آمده، مدل جدید مدیریتی تمامی کسب و کارهای دنیا از جمله مدیریت مدرسه یا مدیریت آموزشگاه، به سمت وب سرویس خواهد رفت و این سبک مدیریت، بهترین شیوه مدیریت مدارس و مراکز آموزشی خواهد بود.