چطور مدرسه برتر ارومیه شدیم؟

شعله معتمدیان | مدیر و موسس دبیرستان دخترانه الزهرا

چطور مدرسه برتر ارومیه شدیم؟

گپ و گفت خودمانی و جذاب مجله ی خبری مدارس آینده با

شعله معتمدیان | مدیر و موسس دبیرستان دخترانه الزهرا

 

 

ضمن عرض سلام و خوش آمدگویی خدمت شما سرکار خانم معتمدیان عزیز. خیلی خوشحالیم از مصاحبت با شما معلم توانمند و دوست داشتنی و ممنونیم که وقت شریفتان را در اختیار ما میگذارید.

لطفا در ابتدای مصاحبه، خودتان را برای مخاطبین عزیز ما معرفی بفرمایید.

بنام خدا. بنده هم عرض سلام، ادب و احترام دارم خدمت همگی شما عزیزان و بسیار خوشحالم از اینکه در خدمت شما هستم.

اینجانب شعله معتمدیان درسال ۱۳۳۷ در شهر ارومیه چشم به جهان گشودم.

دوره ی ابتدایی را در دبستان آزرم و دوره ی شش ساله ی متوسطه را در دبیرستان شاهدخت(لعیای کنونی)، با رتبه ی اول به اتمام رساندم ودرهمان سال(۱۳۵۵)، در رشته ی مورد علاقه ام یعنی ادبیات فارسی، در دانشگاه تهران قبول شدم.

با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و تعطیلی دو ساله ی دانشگاه درسال۱۳۶۰، با معدل الف، هفت ترمه به اخذ مدرک کارشناسی نایل شدم.

چهارسال به عنوان معلم حق التدریسی مشغول به تدریس بودم تا درسال۱۳۶۴ به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمدم.

حدوداَ ۱۰ سال، مدرس تربیت معلم شهید باهنر ارومیه بودم.

همزمان با آغاز به کار مدارس غیر دولتی، بنده بنا به علاقه ی شدید به تربیت دختران شهرمان در مقطع سنی راهنمایی، پس از طی مراحل اداری در مردادماه ۱۳۷۲ موفق به راه اندازی مدرسه راهنمایی الزهرا شدم و سه سال بعد، بنا به اصرار اولیا، دوره ی دوم دبیرستان را تأسیس نمودم و در یک مقطعی نیز، مرکز آموزشی الزهرا، تنها پیش دانشگاهی مستقل ارومیه بود که با تصویب نظام آموزشی جدید، ضمیمه ی دبیرستان شد.

تا امروز حدوداَ ۲۶ سال است که در خدمت اولیاء و دانش آموزان فهیم و فرهیخته و تلاشگر ارومیه هستم ودر این مدت خدمت رسانی بنده، نتایج درخشان آموزشی و پرورشی مجموعه الزهرا، زبانزد عام و خاص بوده و در ارزیابی های همکاران محترم وزارت آموزش و پرورش، به عنوان مدرسه ی مدرسه برتر مورد تشویق قرار گرفته و لوح، دریافت نموده ایم.

بسیار هم عالی.

راز موفقیت مجموعه ی خودتون رو در چه چیزی می دانید؟

راز موفقیت مدرسه الزهرا را در کنار لطف خدا و همت همگی همکارانم، میتوانم در موارد زیر خلاصه کنم:

  • بکارگیری نیروهای جوان، مجرب و فعال، احترام به اولیاء و استفاده از نظرات سازنده ی ایشان
  • ایجاد دوستی و مشاوره با همکاران برای رشد و اعتلای علمی و اخلاقی ایشان
  • ایجاد محیطی امن و شاد برای دانش آموزان عزیز و...

شعار مجموعه ی شما چیست؟

شعار مجموعه ما، این سخن گهربار از امام علی (ع) است: علم اگر با عمل توام گردد، رشد است(امام علی)

ما معتقدیم خواستن، توانستن است...

بعنوان یک مدیر جوان و خلاق، تا چه حد از فناوری های روز دنیا برای آموزش دانش آموزان در مدرسه خود استفاده می کنید؟

در این مورد باید عرض کنم که با توجه به سابقه۲۶ ساله ی موسسه، آنچنان که باید و شاید در استفاده از فناوری های روز دنیا فعالیت چندانی نداریم و با روش تلفیقی از آموزش و پرورش سنتی و هوشمند امروزی به آموزش پرداخته ایم و در حد امکان در بهره وری از فناوری روز، برنامه ریزی می کنیم.

برای آموزش و پرورش چه آرزویی دارید؟

آموزش و پرورش ما در بسیاری از جهات آموزشی باید تغییر اساسی نماید، به خصوص که بر طبق شعار یونسکو هم شاخصه ی سواد، ایجاد تغییر در تمام ابعاد فردی واجتماعی است.باید نظام آموزشی ایران با توجه به استعداد های بالای دانش آموزان با برنامه ریزی های صحیح علمی و عملی در سطح جهان مطرح شود.

به قول فردوسی:

زمانی میاسای زآموختن

اگر جان همی خواهی افروختن...

اگر ما می خواهیم جامعه ای مترقی و مطرح در سطح جهانی داشته باشیم باید با آموزه های جهانی رقابت کنیم وبستر رشد واعتلای آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

بعنوان سخن آخر، اگه صحبت پایانی ای دارید بفرمایید؟

برخودم فرض میدانم در این مدت ۲۶سال از تمام اساتید،مدرسان و معلمان رسمی آموزش و پرورش که با ما همراه بوده اند و موجب موفقیت های چشمگیر این مجموعه شده اند تقدیر نمایم. به خصوص از نیرو های آزاد که جانسوزانه در این مجموعه زحمت کشیده و پا به پای این مجموعه آمده اند، تشکر ویژه دارم

بنده با افتخار عرض میکنم که امروزه ۴۵ نفر نیروی آزاد با مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس ودکتری در موسسه ی آموزشی ما مشغول به تدریس هستند و از اینکه توانسته ام با توجهات خاص خداوند و همکاری و همگامی اعضای خانواده ام بخصوص همسر بزرگوارم، کار آفرینی ایجاد کنم و نانی بر سفره ای بگذارم، خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم.

وامیدوارم وزارت آموزش و پرورش برای استخدام وبه کارگیری نیروهای آزاد با سابقه و متعهد و مجرب، اقدامات سریع و صریحی انجام دهد تا موجب دلگرمی و دل شادی قشر تحصیل کرده ی کشورمان شود.

ومن الله التوفیق

 

با تشکر از همراهی و همکاری  شما خانم معتمدیان عزیز و بزرگوار. برای شما مدیر خلاق و فرهیخته و خانواده محترمتان، آرزوی سلامتی و خوشبختی و موفقیت روزافزون داریم.

 

برای دریافت پی دی اف این مصاحبه، کلیک کنید.

 

 

روش تدریس بارش فکری؛ طوفانی در متدهای جدید آموزش

برای دریافت این مقاله، کلیک کنید.

 

مدیران، موسسان، معلمان، اساتید، فعالان آموزشی و فرهیختگان گرامی، در صورت تمایل به انجام مصاحبه با خبرگزاری مدارس آینده (IFS)، فرم دعوت به مصاحبه را پر کنید.

برای دریافت فرم دعوت به مصاحبه، کلیک کنید.