معرفی

شبکه های اجتماعی راهی برای دیده شدن و ارتباط با مخاطبین جدید است. استفاده از استراتژی درست برای رسیدن اولیا به وب‌سایت و دریافت اطلاعات بیشتر درمورد مدرسه شما، به کمک شبکه های اجتماعی، یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. برای رسیدن به مخاطبین جدید باید از پتانسیل اولیا و همکاران حال حاضر نیز استفاده کرد. به یاد داشته باشید که با داشتن یک صفحه اجتماعی قدرتمند و با اطلاع رسانی بهتر و سریعتر، می‌توان میزان رضایتمندی اولیای حال حاضر را بهبود بخشید.

 

نکته اول :

هشتگ‌ها و کاربرد آن

  • در زیر هر پست از 8 هشتگ استفاده کنید.
  • هشتگ‌ها را کپی نکنید، آنها را تایپ و سپس از بین موارد نمایش داده شده، انتخاب کنید.
  • در پست‌های مختلف، چند مورد از هشتگ‌ها را تغییر دهید.
  • از هشتگ‌های پرکاربرد استفاده نمایید.
  • هشتگ های پرکاربرد را می توانید از بخش اکسپلورر اینستاگرام بدست آورید.

 

نکته دوم :

متن زیر پست (Caption)

  • در ابتدا سعی کنین سوالی را برای به چالش کشیدن و درگیر کردن مخاطب مطرح کنید.
  • در متن خود از مخاطب بخواهید تا نظر خود را در مورد پست ارائه دهد.
  • با استفاده از روش‌های درگیر کردن اولیا و دانش آموزان، از آن‌ها بخواهید که پست‌های شما را استوری نمایند و همچنین در پست های خودشان، شما را تگ نمایند .
  • با توجه به مناسبت‌های مختلف از اولیا درخواست کنید، تا نظر خود را در زیر پست ارائه دهند.

 

نکته سوم :

انتخاب تصویر مناسب

  • در کنار تصاویر گروهی، از عکس‌های تکی دانش آموزان نیز استفاده کنید.
  • سعی کنید در پس‌زمینه تصاویر، از آرم و لوگوی مدرسه و یا آدرس صفحه اینستاگرام مدرسه استفاده نمایید.

 

نکته چهارم :

اولیا و همکاران را برای ارتقای شبکه های اجتماعی ترغیب کنید.

  • سعی کنین از ویدیوهایی استفاده کنین که عکس های تکی دانش آموزان در آن قرار گیرد.
  • همکاران را علاقه‌مند کنین تا مطالب صفحه شما را به اشتراک بگذارند.
  • آنها را علاقه‌مند کنین تا در صورت پست گذاشتن در مورد مدرسه ، پیج اینستاگرام را شما منشن نمایند
  • همکاران را راغب کنید تا در قسمت اطلاعات صفحه خودشان، آدرس صفحه اینستاگرام مدرسه‌ای که در آن مشغول به کار هستند را ذکر کنند.

 

 نکته پنجم :  

قواعد

  • حتما در قسمت اطلاعات صفحه اینستاگرام ، آدرس وبسایت خود را قرار دهید.
  • صفحه اینستاگرام خود را از حالت عادی به تجاری (Business Profile) تبدیل کنید و جهت برقراری ارتباط کاربران با شما، یک شماره موبایل وارد کنید.
  • هر روز یک یا دو پست، با توجه به اصولی که در بالا ذکر شد، انتشار دهید.
  • روزانه یک الی پنج استوری بگذارید. وقتی که شما با مخاطب خود در حال تعامل هستید، با استوری گذاشتن فرصت بهتری دارید تا بیشتر در معرض دید اولیا قرار گیرید.
  • در استوری و پست ، لینک پیج خودتان را به صورت واضح منشن و قرار دهید تا افرادی که از طریق اکسپلورر وارد می شوند، بتوانند پیج شما را فالو نمایند.

 

برای مشاوره فناوری و زیرساخت های مورد نیاز، لطفاً با شماره 09192318108 تماس حاصل نمایید.

 

برای دریافت فایل پی دی اف مقاله کلیک کنید.

دانلود فایل PDF مقاله

 

برای دریافت مقالات بیشتر کلیک کنید.