قسمت دوم معرفی نوآوری های قابل استفاده در مدارس برتر

در لایو این هفته شنبه‌های آموزشی شرکت دانش‌بنیان فناور، دو نمونه دیگر از نوآوری‌های مدارس برتر معرفی و بررسی شد.آزمون آنلاین شفاهی و پایگاه آنلاین ثبت نام 24ساعته که توضیحات آن در ادامه آمده است.

در لایو این هفته شنبه‌های آموزشی شرکت دانش‌بنیان فناور، دو نمونه دیگر از نوآوری‌های مدارس برتر معرفی و بررسی شد.
به گزارش خبرنگار ما، یکی از اهداف برگزاری نشست‌های لایو شنبه‌های آموزشی، استفاده از تجربیات مدارس برتر در حوزه هوشمندسازی آموزش و ارائه خدمات است که «امیر گیلانپور» مدیرعامل شرکت فناور و رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با اتکا به تعامل دوسویه قوی با چندهزار مدرسه هوشمند سراسر کشور، فرصت انتقال این تجربیات و بهره‌مندی سایر مدارس از آن را فراهم کرده است.
در جلسه این هفته شنبه‌های آموزشی، نوآوری‌های «آزمون آنلاین شفاهی» و «پایگاه آنلاین ثبت نام ۲۴ساعته»، که در برخی از مدارس برتر کشور و مدرسه پیشگامان قائم شهر استفاده می‌شود، معرفی شد و مورد بررسی قرار گرفت.
گیلانپور اظهار کرد:
فرصتی برای ما فراهم شده است تا با مدارس برتر کشور در تک تک شهرهای ایران در ارتباط باشیم و بتوانیم ایده ها و نوآوری هایی که اجرا میکنند را جمع آوری کنیم، با شما به اشتراک گذاشته و خیلی از آنها را در محصول آموزشی خودمان یعنی کلاسه، برای استفاده همه مدارس ارائه کنیم.
گیلانپور در این جلسه، توضیحاتی را درباره دو نوآوری دیگر مدارس برتر ارائه کرد که توضیحات آن در ادامه آمده است.
آزمون آنلاین شفاهی
آزمون آنلاین شفاهی می‌تواند در صحت سنجی آموزش کشور تفاوت خاصی را ایجاد کند.
 و پاسخیست به نیاز به آزمون آنلاینی که بتواند کیفیت اینهمه آموزش های غیرحضوری که مدارس و مراکز آموزشی داشتند را درست بسنجد و بتواند ضعف های یک دانش آموز را پیدا کرده و در نهایت اقدام به برطرف کردن آن مشکلات صورت گیرد.
متأسفانه خیلی مدارس و مراکز آموزشی محدودی درحال برگزاری آزمون شفاهی هستند.
اما مدرسه نوآور این هفته توانسته هرروز به صورت منظم شنبه تا چهارشنبه  یعنی پنج روز در هفته آزمون شفاهی آنلاین برگزار کند و باعث شده کیفیت آموزش به مراتب در پایه ای که این کار در آن انجام شده است، پیشرفت تحصیلی جهش فوق العاده ای داشته باشد.این اتفاق مثبت توانست خیال اولیا را از آموزش غیرحضوری آسوده کند و این مدرسه نوآور توانست یک آزمون با کیفیت را با نوآوری  ایجاد کند.
پایگاه آنلاین ثبت نام 24ساعته
سایت مدرسه پیشگامان قائم شهر نمونه بارز یک سایت کامل است.
امروزه رقابت در رابطه با جذب دانش آموز در مراکز آموزشی خیلی بیشتر شده است و مردم نگاه متفاوت تری دارند.در گذشته فقط یک معلم، مدرسه ای را توصیه میکرد کافی بود ولی اکنون اولیا  وارد سایت ، پیج اینستاگرام و شبکه های اجتماعی میشوند که آیا شما به روز اطلاعات و اتفاقات آموزشی  را در آنجا قرار داده اید یا خیر. 
سایت شما در واقع شناسنامه دیجیتال شماست.اگر سایتی بخواهد محتوای درست داشته باشد باید فعالیت های خاصی که مدرسه انجام میدهد و زحماتی که معلمین میکشند را به اشتراک بذارد..پس وقتی میگوییم  پایگاه آنلاین 24 ساعته ثبت نام یا شناسنامه دیجیتال مدرسه است باید این نکات عمیقا رعایت شده و پیگیری مداوم انجام شود.